Thursday 11 February 2016

4 Tip Agar Wangi Parfum Makin Maksimal dan Tahan Lama

Menjaga aroma tubuh agar tetap segar dan wangi sepanjang hari seharusnya sudah menjadi keperluan bagi siapa saja. Pasalnya anda adalah mahkluk sosial yang setiap hari akan bekerja dan bertemu dengan banyak orang untuk melakukan perniagaan atau bekerja dengan rakan-rakan pejabat setiap hari.

Tak sedikit yang mengeluh walaupun telah menyembur minyak wangi dari rumah tapi setelah lewat tengah hari hari wanginya mulai pudar sehingga tak tercium lagi aromanya. Apalagi jika banyak melakukan aktiviti di luar tentu hal ini menjadi masalah penting. Dan berikut beberapa cara mudah agar aorma minyak wangi anda semakin tinggi dan tahan lama.

Pakai hanya selepas mandi

Agar wangi minyak wangi anda lebih maksimum, kenakan minyak wangi sebelum berpakaian dan selepas mandi. Usai mandi, liang-liang kulit terbuka dan lebih maksimum menyerap minyak wangi.

Sempritkan pada titik tubuh ini

Jangan menyembur minyak wangi ke tubuh secara sembarangan, kerana hasilnya tidak akan maksimum. Semburan hanya pada titik tubuh yang mengeluarkan suhu panas seperti di pergelangan tangan, di dalam siku, di sela dada, atau bahkan di bawah tekak. Beberapa lokasi ini mempunyai panas badan yang berkesan memancarkan aroma minyak wangi secara semulajadi.

Jangan berlebihan memakainya

Banyak yang mengira jika memakai minyak wangi secara berlebihan akan membuat wanginya tahan lama. Persepsi ini salah, yang ada anda akan mengganggu bau orang-orang disekitar anda kerana wanginya terlalu menyengat.

Parfum seharusnya menjadi aroma tubuh alami yang khas, sehingga siapa saja yang menciumnya akan teringat dengan anda. Sempritkan secara wajar pada titik yang anda perlukan.

Sempritkan pada rambut

Rambut juga merupakan perantara wangi yang sempurna, anda boleh menyembur minyak wangi pada rambut anda agar wanginya tahan lama. Sempritkan pada jarak 10 cm dari rambut anda agar percikan wangiannya menyebar sempurna.

No comments:

Post a Comment